Thursday, November 20, 2014

Health Enrich Medical Card



 
 



Medical Card HealthEnrich nie merupakan antara versi medical card yang dikeluarkan atau ditawarkan oleh PruBSN takaful. Medical card ini dilancarkan pada pertengahan tahun 2013...Tujuan medical card ini dikeluarkan adalah untuk memberikan pilihan yang terbaik kepada client2 di luar sana yang sedang mencari atau ingin mendapatkan medical card atau tabung perubatan.

Macam biasa, kalau medical card yang baru keluar, sudah tentu ia akan offer manfaat yang lebih bagus.....sudah tentu...

Tapi apa yang specialnya medical HealthEnrich (HE) ni adalah setiap plan dapat benefit yang berbeza. Tak macam medical card yang ada kat market sekarang ni. MANFAAT SAMA, yang berbeza adalah AMOUNT COVERAGE. Tapi HE ni, bukan setakat jumlah coverage berbeza, malah, jenis manfaat pun berbeza.

Tapi yang paling penting adalah, HE ini menawarkan plan yang lebih baik dari Takaful Health 2 (TH2)....antaranya adalah...

1. HE menawarkan plan berbeza mengikut kemampuan client....semakin tinggi coverage (atau plan)...semakin banyak jenis manfaat dan jumlah coverage. Ini macam orang beli kereta la, kekadang ada features yang memang HANYA ada pada kereta yang high end (mewah)...dan tidak ada pada kereta2 yang entry level. Jadi, kalau nak features tu, kena le beli kereta yang lebih tinggi harga dan spec dia.

So, untuk client yang mampu untuk mendapatkan manfaat yang lebih tinggi, mereka dapat menikmati coverage yang lebih special.

2. HE menawarkan plan yang TIADA KO-TAKAFUL...iaitu full coverage...bill dibayar semua* (bergantung kepada terma dan syarat...iaitu kalau benda2 yang mmg tak boleh claim, sure tak boleh claim la)...Maksudnya, kalau dulu, ramai agent dari syarikat lain yang mendakwa bahawa medical card Prudential BSN Takaful ada kelemahan disebabkan ko-takaful. Tapi sekarang tiada lagi...tapi kalau client nak package yang lebih rendah disebabkan budget...boleh je amik yang ada ko-takaful (which is rendah sikit carumannya)

Bill hospital dibayar semua, kemudian lepas keluar ward, dapat pulak duit pocket. Sebagai pampasan yang mana maybe kena amik cuti tanpa gaji, sebab kena jaga anak. So, at least duit pampasan Elaun Hospital nie, dapat le cover cost yang kita sendiri tak perasan.

 3. KOMPLIKASI KEHAMILAN : Health Enrich menawarkan sejenis plan perubatan yang sangat unik, yang setakat ini PruBSN sahaja yang berikan manfaat tersebut. Iaitu, cover kompilasi disebabkan oleh kehamilan. Anda mungkin boleh check medical card yang ada kat market nie, ada tak yang cover komplikasi kehamilan macam mana medical card PruBSN HealthEnrich (HE) cover. Kalau tak de, so, anda tahu medical card mana yang anda patut pilih....:D.

Berikut adalah senarai komplikasi kehamilan yang dilindungi. 


  1. Pembekuan Intravaskular
  2. Kehamilan Ektopik (Kandungan luar rahim)
  3. Kandungan Molar
  4. Pendarahan Postpartum memerlukan histerektomi
  5. Eklampsia
  6. Embolisme Cecair Amniotik
  7. Embolisme Pulmonari Semasa Mengandung
  8. Toksemia Semasa Mengandung

NOTA : 
1. Claim hanya boleh dibuat selepas setahun dari tarikh policy bermula
2. Reimbursement Basis (bayar dulu claim kemudian), ikut bill dan tertakluk kepada had di dalam plan.
3. Jumlah claim akan ditolak dari had tahunan dan had seumur hidup.
4. HE juga menawarkan kepada client untuk mendapatkan perkhidmatan exclusive di 5 hospital swasta yang utama di Malaysia...antaranya adalah Prince Court, Ampang Puteri Specialist Hospital, Gleneagles dan beberapa yang lain (saya tak berapa nak ingat)...Tapi, client perlu amik plan yang paling tinggi iaitu HE Premier.....In sha Allah anda berpuas hati dengan plan yang ditawarkan.




Terdapat 4 jenis plan untuk HealthEnrich nie...iaitu

1. HealthEnrich VITAL
2. HealthEnrich SELECT
3. HealthEnrich ADVANCE
4. HealthEnrich PREMIER

So, anda boleh pilih untuk mendapatkan plan mana yang sesuai dengan keperluan dan budget anda. Untuk manfaat details...anda boleh download brochure Health Enrich dari website PruBSN Takaful Berhad di www.prubsn.com.my. Atau anda boleh download terus kat sini...
 
Download BROCHURE HealthEnrich


Apakah HealthEnrich?

HealthEnrich adalah satu pelan rider perubatan melalui sumbangan berkala yang membayar balik perbelanjaan perubatan utama sekiranya anda dimasukkan ke hospital, menjalani pembedahan atau menerima rawatan sebagai pesakit luar. Pelan ini mempunyai empat pelan - HealthEnrich Vital, HealthEnrich Select, HealthEnrich Select, HealthEnrich Advanced & HealthEnrich Premier - yang menyediakan kad perubatan individu untuk memberikan anda akses serta-merta di salah satu panel hospital kami.

Apakah pilihan yang ditawarkan oleh HealthEnrich?



Mulakan Awal bersama HealthEnrich Vital

Mulakan awal dengan pelan perubatan yang memberikan perlindungan penting dan sesuai dengan gaya hidup anda yang bertenaga. HealthEnrich Vital memberikan anda :
  1. Rawatan perubatan yang boleh diperolehi di rangkaian 70 hospital kami di seluruh negara.
  2. Ketenangan di mana jua anda berada kerana anda dilindungi di seluruh dunia.
  3. Fleksibiliti untuk meningkatkan pelan mengikut keperluan anda yang bertambah dengan gaya hidup anda yang berubah.

Apakah tawaran HealthEnrich Vital?
 

Penuhi Kehidupan bersama HealthEnrich Select

Pilih pelan yang memenuhi kehidupan dengan perlindungan terbaik dan memenuhi tanggungjawab anda yang meningkat. HealthEnrich Select menawarkan anda :
  1.  Perlindungan kemasukan ke hospital dan pembedahan yang komprehensif
  2. Manfaat-manfaat unik yang memberi ketenangan untuk ibu yang mengandung
  3. Perlindungan penuh untuk bil-bil perubatan anda yang memberikan perlindungan tambahan dan ketenangan minda

Apakah tawaran HealthEnrich Select?


Langkah ke Hadapan bersama HealthEnrich Advanced

Langkah ke hadapan dengan pelan yang memberikan perlindungan terkini dan melengkapi gaya hidup anda yang sibuk. HealthEnrich Adavanced menyediakan anda :
  1. Proses yang lebih mudah dengan urusan kemasukan ke hospital yang telah diuruskan dan penepian deposit hospital di Hospital-hospital Pilihan 
  2. Rundingan secara langsung dengan pakar-pakar perubatan tempatan dan antarabangsa yang bertaraf dunia
  3. Ganjaran jika anda kekal sihat dengan Bonus Tiada Tuntutan melalui pilihan ko-takaful

Apakah tawaran HealthEnrich Advanced?


Nikmati Keistimewaan bersama HealthEnrich Premier

Nikmati keistimewaan dengan pelan yang menawarkan keperluan yang unggul dan menepati gaya hidup anda. HealthEnrich Premier menawarkan anda :
  1. Penginapan bilik suite yang mewah dan rawatan ekslusif di Hospital-hospital Pilihan kami di seluruh negara
  2. Pembantu perubatan khas untuk memenuhi setiap keperluan anda
  3. Had kemasukan hospital yang tinggi untuk keperluan perubatan anda

Apakah tawaran HealthEnrich Premier?


Apakah Ko-Takaful?

Ko-takaful adalah persetujuan perkongsian di mana peserta akan membayar jumlah peratusan yang ditetapkan bagi satu kelayakan manfaat. Jika ko-takaful dipilih, peserta perlu membayar 10% daripada kos kelayakan manfaat, tertakluk  kepada ko-takaful minimum sebanyak RM400 dan untuk manfaat-manfaat di bawah. Jika perlukan Rawatan Pesakit Luar, Rawatan Kanser dan Rawatan Dialisis Buah Pinggang, tiada minimum ko-takaful yang ditetapkan.

Apakah Hospital-hospital Pilihan?

Hospital-hospital Pilihan adalah hospital yang dipilih untuk menyediakan perkhidmatan tambahan kepada peserta-peserta yang menyertai pelan HealthEnrich Advanced atau HealthEnrich Premier.

Apakah manfaat Organ Transplant?

Manfaat Organ Transplant adalah had seumur hidup tambahan apabila anda menjalani salah satu daripada pembedahan pemindahan organ untuk buah pinggang, jantung, paru-paru, hati, tulang sumsum atau kornea. Had tambahan sekali seumur hidup ini adalah had tambahan daripada had tahunan dan had seumur hidup bagi HealthEnrich Advanced dan HealthEnrich Premier.

Apakah kelebihan Rawatan Kanser dan Rawatan Dialisis Buah Pinggang?

Anda boleh mendapatkan rawatan seperti hemodialisis, radioterapi dan kemoterapi di hospital-hospital panel kami dengan menggunakan kad perubatan tanpa sebarang pembayaran ko-takaful. Di samping itu HealthEnrich melindungi sebarang rundingan, ujian pemeriksaan dan dadah yang dibawa pulang.

-----------------
Saya nasihatkan, anda supaya hubungi agent anda (utk yang dah ada agent)...kalau takde, boleh contact saya. Kenapa kena hubungi agent yang bertauliah?..sebab mereka tahu selok balik plan ni macam mana. And sebagai client, anda berhak mendapatkan maklumat yang tepat dan mudah difahami. 

Maklumat lanjut buat masa ini, sila hubungi admin (Hairol - 012-655 9341) atau email mohdhairolizam613@prupartner.com.my

No comments:

Post a Comment